Jasmijn in Thailand

Dit is ook Thailand..

Regen, tempels, muggen, mensen die vooral in hun eigen taal praten en een wijziging van mijn reis, dit is een samenvatting van vandaag. Niet elke dag kan alleen maar goed gaan, maar zoals we gisteren uitgelegd kregen, in Thailand moet je altijd lachen, dus dat doe ik dan ook maar!

Het heeft de hele dag geregend, ik denk dat ik wel 4/5 keer helemaal doorweekt ben geweest, een keer met modderige regen van de banden van het soort van busje met open achterkant en ik zat net nu bij de opening (wat zonder regen de beste plek is!)

Er is niet veel interessants over de tempels te vertellen, behalve dat het er veel (4) en veel van hetzelfde waren! Maar ze waren wel heel mooi! Ik heb wat foto's met mijn telefoon gemaakt, die zal ik in een album zetten.

En ik ben gisteren avond en deze avond compleet lek geprikt door muggen, ookal blijf ik smeren met deet, dat doe ik 2/3 keer per dag maar vooral 's avonds, heb ik op dit moment misschien wel 50 muggenbulten, gelukkig vallen de meeste mee en trekken ze over het algemeen ook na een paar uur weer weg!

Ik begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat er groepjes van mensen uit dezelfde landen ontstaan. Duitser praten vooral met Duitsers in het Duits, en hetzelfde voor de Italianen en Fransen, eigenlijk ook voor Australiers, maar ja, die praten Engels natuurlijk!

Dan nu het meest positive van vandaag, ik heb een leuk Belgische meisje een beetje beter leren kennen omdat we allebei opzoek waren naar oortjes en uiteindelijk dezelfde hebben gekocht! Ze spreekt maar een beetje Nederlands, maar ik praat toch liever in het Engels! We hadden allebei een beetje het gevoel dat iedereen de teaching gaat doen dus hebben we besloten samen naar een ander project te gaan volgende week, de Temple School Effort in Sing Buri, een project dat voor mij niet bekend was maar na er meer over gelezen te hebben interessanter lijkt dan de teaching!

Morgen staat de doe-het-zelfdag op de planning, we gaan armbandjes maken, leren traditioneel Thais eten koken en gaan een BBQ Thaise style doen met alle 3 de huizen rond Sing Buri!

Reacties

Reacties

Jelma

Hoi Jasmijn, interessant. Het verbaast me dat het daar zo veel regent. Ik ben benieuwd naar de Temple School Effort.

Nelleke

Ha Jasmijn, wat leuk om je verhalen te lezen! Mooie avonturen :-) Enne...blijven smeren maar :-) veel vitamine B innemen helpt meestal ook tegen de muggen, en die witte flesjes anti muggen spul die je in Thailand zelf koopt (ik dacht bij de 7 eleven winkels) zijn best effectief.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active