Jasmijn in Thailand

Thaise tempel, dans en taal

Sawatdie!(hallo in het Thai)

Vandaag was een best lange dag. Na het ontbijt vanmorgen kregen we eerst een korte veiligheids instructie, over gevaarlijke dieren en wat te doen in noodgevallen. Hierna zijn we naar een van de andere huizen gereden en zijn we vanaf daar naar het centrum van Sing Buri gelopen, dat was ongeveer 2 kilometer. Het was leuk om dit stuk te lopen, onderandere een fitness centrum die eigenlijk gewoon buiten was, een klein kindje dat bleef huilen en de vader die daarom een Thais liedje zong en de vele honden waren bijzondere dingen die we tijdens de wandeling gezien hebben. Eigenlijk stelde het centrum niet zo veel voor, we hebben gekeken hoe we naar Bangkok kunnen en een shopping mall gezien, het was wel leuk om de lokale kleding en de snacks die verkocht werden te zien. Wat direct opviel in het centrum was dat veel locals met gele shirt rond liepen, later bleek dat dat uit respect voor de koning is.

Na Sing Buri centrum hadden we een hele lekkere typische Thaise lunch op een hele mooie plek aan het water.

Vervolgens hadden we nog een hele middag planning, als eerste gingen we naar het op een na grootste Buda beeld van Thailand. Daar hebben we onder andere leren hoe je Buda moet eren op de Thaise manier en hebben we geprobeerd muntjes in de handen van Buda te gooien zodat je een wens mocht doen, dit bleek lastiger dan gedacht, slechts 3 personen was het gelukt. Hierna gingen we terug naar de accommodatie (waar ik foto's van heb geplaatst) waar een les Thai ons te wachten stond, helaas wist ik de meeste woorden/zinnen al. Toen was het alweer dinnertime, wat trouwens altijd vegetarisch maar heel lekker is. Tenslotte was er nog een activiteit, traditionele Thaise dans, een paar middelbare scholieren kwamen dat laten zien en we hebben zelf ook nog een beetje gedanst. Op dit moment worden er vooral kaartspelletje gespeeld die heel populair zijn, elk vrij moment komt er wel een spelletje tevoorschijn.

Zoals je misschien al wel gemerkt heb spreek ik alleen maar Engels, ookal is er een ander Nederlandse jongen.

Voor nu lijkt me dit wel een lang genoeg bericht, ik kan niet beloven dat het elke dag zo lang zal zijn, maar ik stuur wel elke dag een bericht. Morgen ga ik naar Ayutthaya wat op de werelderfgoed lijst staat! Ik denk dat ik vandaag dus maar lekker vroeg mijn bed in ga!

Reacties

Reacties

Jelma

Leuk Jasmijn, klinkt goed. Ik wist niet dat je al wat Thais sprak!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active